Placki kokosowe

4/06/2014 Agata 8 Comments

 placki

Mam trochę fizia na punkcie kokosa. Uwielbiam ten zapach, smak. Każdy kosmetyk z kokosem musi wylądować w mojej kosmetyczce ;) Tak samo jest z kuchnią! Jeśli znudziły się Wam zwykłe naleśniki, warto spróbować zrobić placki kokosowe :) Mają trochę bardziej delikatną strukturę ciasta, przyjemny, lekki posmak kokosa i są bardzo smaczne! Placki nadadzą się na deser, jak i na słodki obiad. Przygotowanie ich to chwila. Zamiast zwykłego mleka używamy w nich mleka kokosowego (w puszce). Najlepiej smakują jeszcze ciepłe, oprószone cukrem pudrem. To co? Do dzieła! :)



Potrzebujemy (na około 20 placków)
300 g mąki pszennej
1 puszka mleka kokosowego
100 g cukru
4 jajka
100 g roztopionego masła
1 łyżka cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki wiórków kokosowych

1. Przygotowujemy ciasto: do miski wlewamy mleko kokosowe i roztopione masło. Dodajmy mąkę, wiórki, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy i jajka. Energicznie mieszamy.
2. Nagrzewamy patelnię (ja używam ceramicznej) i wylewamy na nią ciasto. Placki podsmażamy z każdej strony. 
3. Podajemy od razu oprószone cukrem pudrem i udekorowane świeżą miętą.





8 komentarzy:

  1. zwykłe naleśniki raczej nigdy mi się nie znudzą, ale odmiana to zawsze miła rzecz. chętnie wypróbuję, zanim przeczytałam przepis, myślałam że chodzi o placuszki z wiórkami kokosowymi. A tu zaskoczenie
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy, prosty przepis. Na pewno spróbuję.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-)
    http://jagodzianka.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy pomysł
    w mojej łazience znajdę przynajmniej trzy kosmetyki kokosowe, więc jako fanka kokosu, przepis kupuję !

    OdpowiedzUsuń
  4. placuszki idealne dla mnie:) pożeram wszytsko co z kokosem:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też ma fizia na punkcie kokosa ale to jakoś tak od niedawna mam faze xd

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają obłędnie!

    Zapraszam na nowo powstałego bloga!:)
    www.fitnessie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam do mnie!
    Póki co jeszcze się rozwijam, ale mam nadzieję, że będzie coraz lepiej :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)