Lekko każdego dnia - podsumowanie programu

5/31/2013 Agata 3 Comments



Stało się, minęły moje dwa tygodnie spędzone z wodą zawsze i wszędzie. :) Na początku wydawało mi się, że nie podołam, jednak już po kilku dniach zrozumiałam, że bez wody się nie da i mój organizm sam wymuszał, abym butelkę jej miała zawsze przy sobie.
Dla przypomnienia: dwa tygodnie temu przystąpiłam do programu oczyszczenia Lekko każdego dnia, któremu patronuje Dobrowianka. Do domu dostarczono mi zapas wody na dwa tygodnie (2 litry dziennie)! Moim obowiązkiem było pić i pić ;-) Do programu razem ze mną przystąpiło 5 czytelniczek bloga, które zaprosiłam przez fanpage bloga na Facebooku. 


Co dały mi te dwa tygodnie? Przede wszystkim przekonanie, że woda naprawdę jest niezbędna do codziennego fukcjonowania. Przedtem mogłabym w ogóle nie pić wody, nie zwracałam na to uwagi. Teraz już przywykłam i chyba inaczej sobie tego nie wyobrażam. Po 3-4 dniach byłam już przyzwyczajona do tego, źe co jakiś czas muszę się napić łyka wody. Tak jak na warsztatach mówiły panie dietetyczki, nie wszystko na raz, powoli. :) Oprócz tego widzę różnicę w stanie mojej skóry, widzę, że jest nawilżona od wewnątrz, nie mam problemu z jej wiecznym wysuszeniem. Czuję się fajnie, nie mam żadnego problemu z zasypianiem, ani z wysypianiem. Kto pomyślałby, że zwykłe picie wody może wpłynąć na tyle sfer życia!a
W tym wpisie możecie zobaczyć, że zabierałam wodę wszędzie, była ze mną również na weekendowym wypadzie do Berlina :)


Oprócz mnie mam jeszcze kilka słów od dziewczyn, które piły wodę w tym samym czasie co ja, oto ich relacje :)

Kasia: wcześniej piłam bardzo dużo herbat i do tego wodę, teraz jest odwrotnie, podstawa to te 2 litry wody a uzupełniam 1-2 szklankami zielonej herbaty. Czuję się dobrze, woda jest smaczna (jestem jedną z tych osób, które rozróżniają smaki wód). I muszę przyznać, że dopiero teraz, kiedy bardziej pilnuję ile płynów spożywam, dotarło do mnie że to 1,5l to jest takie minimum minimum. A jak jeszcze się trenuje, biega, tańczy itp to z pewnością podaż wody należy zwiększyć. A jeśli chodzi o moje samopoczucie, to jestem zadowolona, że mam gładszą i bardziej napiętą skórę, więc podejrzewam, że się oczyściłam i wypłukałam to co niepotrzebne. A po tygodniu schudłam 0,5kg  może to przypadek, może woda? 

Alina: Przyznam, że stałam się mniej senna od kiedy zaczęłąm pić tę ilość wody, zrezygnowałam ze wszystkich energetyków i nie jestem taka otępiała jak wcześniej. Mam więcej energii, nie wiem, czy to rzeczywiście wpływ wody, czy efekt placebo, ale mogę stwierdzić, że czuję różnicę :)

Kasia: Na początku myślałam, że będzie ciężko…woda? Fuuuj! Byłam przyzwyczajona do picia soków, ewentualnie wody smakowej, ale to też rzadko. Jednak spróbowałam i opłacało się! Po 15 dniach picia tylko wody oraz herbaty zielonej zazwyczaj 2 kubki dziennie (rano i wieczorem) plus zwiększyłam swoją aktywność fizyczną mogę śmiało powiedzieć opłacało się! Na początku było ciężko, dlatego do wody dodawałam sobie kawałki cytryny, pomarańczy bądź grapefruita i po dwóch dniach stwierdziłam, ale smaaaaczne!!! Po 5 dniach przełamałam się i piłam już „czystą” wodę bez dodatku cytrusów. Czy widzę jakieś zmiany po 15 dniach? Tak! I to nie tylko na skórze, ale również jeżeli chodzi o samopoczucie. Jestem osobą młodą, mam 22 lata mim wszystko zauważyłam, że moja skóra jest bardziej nawilżona i jędrna, poprawił się mój metabolizm oraz zauważyłam, że bóle głowy, które towarzyszyły mi dwa razy w tygodniu od tak zniknęły! A samopoczucie? Lepszy sen, koncentracja. Jak widać woda może być naszym antidotum na wszystko :) Teraz picie wody jest już moją codziennością i nie wyobrażam przerzucić się na słodzone napoje. 


Także sami widzicie :) To nie tylko moje słowa. Picie wody daje wiele efektów, całe nasze ciało odczuwa fakt, że zmieniliśmy przyzwyczajenia. Warto czasami samemu zorganizować sobie taki program oczyszczania  :)

3 komentarze:

  1. Anonimowy2/6/13

    Ja też piłam wodę, zapisałam się do tego programu przez facebooka! Świetne samopoczucie gwarantowane :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny program :) Sama bym chętnie wzięła w nim udział ;)
    Czuję się zmotywowana do picia wody!

    OdpowiedzUsuń
  3. tomek3/6/13

    Ja już dawno się przekonalem, że nie ma lepszego napoju niż woda!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)