Makaron z wędzonym łososiem

1/26/2013 Agata 23 Comments


Nie znoszę stycznia, serio. To nie jest dla mnie dobry miesiąc. Mogłabym marudzić z godzinę dlaczego, ale lepiej dam sobie spokój. Lepiej pokażę Wam przepis na bardzo prosty i wyrazisty w smaku makaron. Jednym z najpopopularniejszych wpisów na blogu jest makaron z łososiem, w komentarzach pod nim padło pytanie "a można z wędzonym?", opowiedziałam "nie wiem, nie próbowałam :)" i zaczęłam myśleć jak to mogłoby smakować. Na pewno dzięki uwędzeniu łosoś jest bardziej wyczuwalny :-) Obiad nazwaliśmy roboczo... Carbonarą z łososiem. Jak dla mnie pycha, polecam!

PS. Wybaczcie proszę nieobecność i mało wpisów. To styczeń. Proszę o wyrozumiałość :)


Potrzebujemy (porcja na dwie głodne osoby):

250g makaronu spaghetti
150g wędzonego łososia w plastrach
300g śmietany 18% (duże opakowanie)
1 duże jajko
1 cebula
pieprz, sól
zioła prowansalskie
oliwa z oliwek

1. Gotujemy makaron tak, aby był al dente. Płuczemy, odcedzamy. 
2. Cebulę kroimy w drobną kostkę i szklimy na 2 łyżkach oliwy z oliwek. 
3. Plastry wędzonego łososia rwiemy za pomocą widelca na małe kawałki. 
4. Śmietanę przekładamy do miseczki i wbijamy do niej jajko, dokładnie mieszamy, przyprawiamy solą, pieprzem i ziołami. 
5. Na zeszkloną cebulę wrzucamy ugotowany makaron, posmażamy około 2 minut, następnie zalewamy go masą śmietanowo-jajeczną, energicznie mieszamy. 
6. Na sam koniec do makaronu wrzucamy porwanego na kawałki łososia, mieszamy. Podgrzewamy na średnim ogniu jeszcze około dwóch minut. Podajemy na ciepło.

Makaron jest pyszny również następnego dnia, kiedy "przejdzie" aromatem łososia.


Smacznego!

23 komentarze:

  1. dlatego dobrym pomyslem jest sie w tym szarym i chlodnym styczniu posilic dobrym daniem i usmiechem drugiej osoby, ktora czestujemy :)
    pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taki makaron z łososiem. Ja też robię z wędzonym tylko na zimno, śmietaną i pomidorami. Też smakuje super.

    http://tunacooking.blogspot.com/2012/12/88-delikatny-osos-z-pomidorami-i.html

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł uwielbiam łososia pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię to połączenie :) mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. zakładam, że sporo nas jest - nielubiących stycznia. ja dodam ze za lutym też nie przepadam, ale Pasta bene :) makarony pod każdą postacią zjem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam łososia i makaron, więc stwierdzam, że danie powinno mi smakować ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. łosoś to idealny dodatek do makaronu, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis świetny, z jedną uwagą - makaronu nie należy płukać! Aby uniknąć jego sklejania się, podczas gotowania należy dodać trochę oliwy lub nawet oleju - efekt gwarantowany a makaron ciepły i niepozbawiony skrobi, dzięki której idealnie łączy się on z sosami

    OdpowiedzUsuń
  9. robiłam coś bardzo podobnego ale dodawałam jeszcze fetę i pietruszkę. Ślinka mi leci na samo wspomnienie o tym :) Przepis znajdziesz oczywiście u mnie! :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo apetycznie :) A z tym wędzonym łososiem na pewno smakuje lepiej niż ze zwykłym. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglada fantastycznie, smakuje pewnie rownie dobrze =)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy12/3/13

    a ja czekam za nowymi przepisami! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. W wersji niskokalorycznej, z jogurtem naturalnym 3-5% tłuszczu zamiast śmietany, również jest pycha. Bonus - można więcej zjeść;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. w wersji niskokalorycznej, z jogurtem naturalnym 3-5% smakuje również fantastycznie. Bonus- można zjeść więcej;-).

    OdpowiedzUsuń
  15. trzeba będzie zrobić bo to moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  16. Po ilości komentarzy widać, że przepis się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy2/4/13

    AGATA!!! where are you?! wracaj natentychmiast!!!
    pozdrawiam poświątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog :)) dodałam się do obserwowanych bo naprawdę warto :)
    Dlatego również otrzymałaś odemnie nominację do LIEBSTER BLOG AWARD :)

    Zapraszam:
    http://papusiu.blogspot.com/2013/04/kulinarne-nominacje-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy4/9/13

    Witam serdecznie.
    Zaproponowany przepis wykonałam z jogurtem zamiast śmietany. Bazą był natomiast makaron spaghetti w wersji pełnoziarnistej i danie wyszło bardzo smaczne. Jeżeli ktoś lubi pietruszkę, również pasuje ona do tego dania.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł :) Bardzo się cieszę, że smakowało! Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Świetny przepis. Robiłam wczoraj i wyszła rewelacja:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)