Ciasteczka z masłem orzechowym

9/03/2015 Agata 6 Comments



Wiecie, co ostatnimi czasy cieszy mnie najbardziej? :) To, że poranki robią się przyjemnie chłodne, herbata smakuje lepiej niż zimna woda z cytryną, no i.. powoli można rozglądać się za ciepłymi swetrami (jeszcze tylko troszkę!). Wytrwali czytelnicy bloga wiedzą doskonale, że jesień to moja ulubiona pora roku i zawsze witam ją z niemałym entuzjazmem.

Właśnie z takim przedjesiennym nastrojem doskonale komponują się ciasteczka z poniższego przepisu. Dlaczego warto je zrobić? Głównie z powodu ich obłędnego zapachu i cudnego słodko-słonego smaku. Oczywiście, że nie wszyscy kochają masło orzechowe, ale tym, którzy tak jak ja za nim przepadają z całą pewnością te ciastka zasmakują. Są kruche, jednak ich wnętrze jest trochę bardziej "masywne". ;)

Musicie wiedzieć, że w najbliższym czasie na blogu pojawi się całkiem sporo przepisów z udziałem masła orzechowego, a to dlatego, że od marki Primavika otrzymałam pyszną paczkę pełną słoików :) Jest mi o tyle miło, że już od bardzo długiego czasu jestem przekonana, że to najlepsze dostępne na polskim rynku masła. A więc fajnie - będzie się działo!

Potrzebujemy:

2/3 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 kostki miękkiego masła
1 słoik masła orzechowego 94% orzechów (użyłam tego)
3/4 szklanki cukru trzcinowego
1 duże jajko
1 żółtko
wydrążony środek z laski wanilii

1. W jednym naczyniu przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, mieszamy.
2. W drugim naczyniu miksujemy masło orzechowe, masło i cukier. Dodajemy jajko i żótłko, miksujemy dalej. Dodajemy wanilię.
3. Łączymy ze sobą mąkę i masę, mieszamy, łączymy w całość (ręcznie). Odkładamy na chwilę do lodówki.
4. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni z termoobiegiem.
5. Ciasto formujemy w małe kulki, umieszamy je na blaszce z papierem do pieczenia. Pieczemy około 25 minut. Po ok. 10 minutach spłaszczamy kulki za pomocą drewnianej łyżki (lub widelca).
6. Studzimy na kratce.





Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Jedne z moich ulubionych! :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy4/9/15

    ALE ŁADNE! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tomasz4/9/15

    Uwielbiamy masło orzechowe, na pewno spróbujemy, gdyż wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, szczerze polecam :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :)