Muffiny bananowo-czekoladowo-kawowe

4/26/2010 Agata 0 Comments


W końcu!
W końcu przyszła do mnie paczka z tortowni.pl a w niej masa mufinkowych papilotek oraz kilka innych przydatnych urządzeń. W końcu udało mi się wyczarować udane babeczki (niby taki banał, a jakoś zawsze mi coś nie pasowało). W końcu mogłam je zjeść na słoneczku, na myślęcińskiej trawie, na chwilę zapominając o maturalnej rzeczywistości.
Mufinki najbardziej pracochłonne z dotychczas przeze mnie tworzonych, ale... myślę, że prawdziwy aromat bananów (moje ulubione owoce) łamany słodyczą czekolady był warty tej roboty :-)




Przepis (z moimi modyfikacjami) z Chocolate Shavings, na trochę więcej niż 12 mufinów.




potrzebujemy:
3 banany
3/4 szklanki cukru pudru
1/2 szklanki topionego masła
1/4 szklanki mleka
1 1/2 szklanki mąki
2 jajka + 2 białka
2 łyżki espresso
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
1/2 tabliczki czekolady








Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
W średniej misce mieszamy: rozgniecione widelcem banany, cukier, masło, espresso, mleko i jajka. W innej misce mieszamy mąkę, sól i proszek do pieczenia.
Następnie do drugiej miski wlewamy zawartość pierwszej i delikatnie, ale dokładnie mieszamy.
Dodajemy kawałki drobno posiekanej czekolady i mieszamy ponownie. Ubijamy na sztywno pianę z dwóch białek i na końcu bardzo delikatnie mieszamy z ciastem.



Napełniamy formy mufinek do 3/4 ich wysokości i wkładamy do piekarnika. Po jakiś 15 minutach ich wierzch można dodatkowo posypać kawałkami czekolady. Łącznie pieczemy około pół godziny. Ciasto bananowe ma to do siebie, że jest dobre jeszcze po dwóch dniach (ale niestety nie udało mi się tego sprawdzić ;-)






Smacznego!

0 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz :)