Smoothie z jarmużem

10/01/2015 Agata 4 Comments



Uwielbiam zielone smoothie. Po pierwsze dlatego, że doskonale smakują, a po drugie są bardzo sycące. Także taki zielony koktajl na drugie śniadanie to doskonały pomysł! :) Możemy dowolnie miksować ulubione owoce, ja często wrzucam to co akurat mam pod ręką - jabłka, banany, czasami pomarańcze, mango, brzoskwinie. Tutaj pełne pole do popisu. Żeby smoothie było zielone - dzisiaj jarmuż, a nie szpinak. 
Co zrobić, aby jarmuż był smaczny? Sparzmy jego liście wrzątkiem, a potem przepłuczmy lodowatą wodą. Nabierze pięknego koloru, a my w ten sposób pozbędziemy się charakterystycznej goryczki :) To jak, robimy?

Potrzebujemy:

3 miękkie banany
2 jabłka
2 brzoskwinie
1/2 awokado (opcjonalnie)
pół szklanki soku pomarańczowego
3 garści jarmużu (sparzonego i opłukanego zimną wodą)

1. Owoce kroimy na kawałki (ja nie obieram ze skórki).
2. Miksujemy za pomocą blendera, dodajemy sok pomarańczowy.
3. Oddzielamy liście jarmużu od twardych gałązek, dodajemy do smoothie. Miksujemy ponownie.
4. Pijemy od razu (z czasem koktajl zrobi się ciemny).


Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Można się tym najeść :)
    Dotychczas robiłam ze świeżym jarmużem, mówisz, że sparzony jest lepszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też robiłam z "surowym" ;) spróbuj sparzyć, wtedy rzeczywiście jest trochę różnicy w smaku :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :)