Pancakes - amerykańskie naleśniki

4/02/2010 Agata 0 Comments

Od dłuższego czasu chodziły mi po głowie, jakiś czas temu podjęłam się pierwszej próby ich wyczarowania. Niestety nie wyszły idealne ;-) Teraz jednak się udało!
Przepis stworzyłam sama, na podstawie naleśnikowych doświadczeń.
Tym razem zamiast ładować w ciasto chemiczny posmak proszku do pieczenia ograniczyłam jego ilość na rzecz ubitego białka. No i to okazało się strzałem w dziesiątkę :) Wyszły pulchniutkie!


Oto przepis:
3 jajka
2 szklanki mąki
0,5 szklanki mleka


0,5 szklanki maślanki
50 g masła
3 łyżki stołowe cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia





Ubijamy białka. Mąkę miksujemy z żółtkami, mlekiem, maślanką, roztopionym masłem, cukrem i proszkiem do pieczenia. Na sam koniec dodajemy białka i delikatnie mieszamy.
Smażymy na patelni na odrobinie oleju. Czekamy aż każdy pojedynczy ładnie wyrośnie ;)
Podajemy z syropem klonowym.


0 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz :)